FAQ - Vanliga frågor

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna så som vi får från våra kunder. Om du ändå inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig.

Visa endast frågor gällande:

För att kunna handla av oss behöver du först bli kund hos oss. Vi säljer endast till företag, privatpersoner hänvisar vi till vår butik i Borlänge eller någon av våra återförsäljare.

Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli kund här eller genom att kontakta vår kundsupport.


Varje kund hos oss kan ha flera användare. Dessa användare kan ansöka om att bli webbkunder och logga in oberoende av varandra. Användarnamnet kommer vara mailadressen du ansöker med och lösenordet kan du välja själv första gången du loggar in. Kom ihåg att förvara användaruppgifter på ett säkert sätt för att motverka missbruk.


Ja, det går bra. Av säkerhetsskäl vill vi att du ansöker om en eller flera alternativa leveransadresser. Det gör du enkelt genom att använda vårt formulär här eller kontakta oss via mejl eller telefon. När du sedan gör klart din order kommer du kunna välja på de adresser som vi har lagt till på ditt konto. Du kan även se de aktuella leveransadresserna du har under Mina sidor. Om du vill ta bort en leveransadress går det bra att kontakta vår kundsupport.


Ja, det går bra att välja en temporär leveransadress i kassan. Observera att vi endast skickar leveranser till företagsadresser. 


Du kan använda vilken modern webbläsare du vill. Vi rekommenderar däremot att du inte använder äldre versioner då en del funktionalitet och layout inte stöds.


När du är inloggad kommer vi direkt visa ditt unika pris och vårt aktuella lagersaldo för alla artiklar som vi säljer via webben. Övrigt sortiment beställs genom att begära offert eller kontakta kundsupport. Har du ett artikelnummer som du inte hittar på vår hemsida och som du vill beställa, kan du alltid testa att använda vår "Snabbregistrera artiklar" i kundvagnen. 


Vissa artikelnummer, t.ex. kabel och klämlist, hanteras i olika batcher vilket gör att de endast kan beställas genom att kontakta kundsupport.


Artiklar som du har på ett avtalat buffertlager hos oss måste beställas genom att kontakta kundsupport.


Är du inloggad visas priser på alla köpbara artiklar. De priser du ser är bruttopriset, din aktuella rabatt samt valutajusterat nettopris. I varukorgen visas även den avtalade baskursen och valutajusteringen separat för ökad tydlighet. Läs mer om våra köpvillkor här. Observera att artiklar som du har fått en offert på från din säljare måste beställas via säljaren eller genom att kontakta kundsupport.


Vi använder oss av PostNord som standardspeditör och vår nu gällande prislista hittar du här. För andra leveranssätt, kontakta kundsupport.

När du loggat in ser du aktuellt lagersaldo genom att klicka på artikelnumret. Är det en beställningsvara så visas den beräknade ledtiden. Hör av dig till oss om du har funderingar på leveranstiden eller behöver delleverans.


Din kundvagn sparas på din användare vilket gör att du kan jobba med den på flera olika enheter utan att förlora information. Du kan även spara din kundvagn som en ordermall, för enkel beställning av återkommande beställningar.


Ja, det går bra. Lägg de önskade artiklarna i din kundvagn och klicka sedan på "Spara som ordermall" när du står i kundvagnen. Ange önskat namn och tryck på "Spara kundvagn som mall". Du hittar sedan dina sparade ordermallar under Mina sidor. Där kan du smidigt lägga till eller ta bort artiklar samt duplicera ordermallen eller lägga ordermallen direkt i kundvagnen.


För standardleverans med PostNord kan du lägga order via e-handeln, telefon eller e-postram till 14.30 för utleverans samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager.

Vi använder oss som standard av PostNords PALL.ETT och Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt.


Det går bra att dela upp leveransen av din order på olika datum. Fyll i önskat leveransdatum per orderrad i kundvagnen. OBS, vi kan inte hantera olika leveransdatum på samma artikel. Till exempel om du vill ha 2 st NM019AGM vid ett tillfälle och 5 st NM019AGM vid ett annat tillfälle. Då hänvisar vi till vår kundsupport alternativt att du lägger flera beställningar via e-handeln.


Du kan inte själv ändra en lagd beställning. Däremot kan du kontakta kundsupport för att få hjälp med ändringar eller tillägg/avdrag. Kontakta oss snarast då vi plockar din order så fort som möjligt.


När du har loggat in på hemsidan så hittar du all din orderhistorik under Mina sidor. Där kan du söka efter datumintervall och sedan på ordernummer. Klicka sedan på "Visa orderdetaljer" så kan du se artiklar, pris och datum.


Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.


Om du inte hittar svar på din fråga här, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundsupport.


Kundsupport

Kundsupport

Ställ en fråga eller lägg en order - vår kundsupport hjälper dig!
+46 75-242 43 00
Skicka e-post
FAQ
+ Hur blir man kund hos er?

För att kunna handla av oss behöver du först bli kund hos oss. Vi säljer endast till företag, privatpersoner hänvisar vi till vår butik i Borlänge eller någon av våra återförsäljare.

Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli kund här.

Läs mer
+ Kan jag se lagersaldo?
När du loggat in ser du aktuellt lagersaldo genom att klicka på artikelnumret. Är det en beställningsvara så visas den beräknade ledtiden. Hör av dig till oss om du har funderingar på leveranstiden eller behöver delleverans.
Läs mer
+ Kan vi vara flera användare på samma konto?
Ja, det går jättebra att ha flera användare kopplat till samma konto! Dessa användare kan ansöka om att bli webbkunder och logga in oberoende av varandra.
Läs mer
+ Hur sent kan jag lägga en order för att ni ska skicka den samma dag?

För standardleverans med PostNord kan du lägga order via e-handeln, telefon eller e-postram till 14.30 för utleverans samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager.

Vi använder oss som standard av PostNords PALL.ETT och Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt.

Läs mer
+ Kan jag få mina fakturor via e-post?
Ja, det går jättebra! Du anmäler dig för e-postfaktura på denna sida
Läs mer

Formulär

Hittar du inte det du söker eller kan vi hjälpa dig på något annat vis? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi bara kan!

Tack för ditt meddelande!

Tack för att du kontaktar oss på Batteripoolen! Vi återkommer till dig så snart vi kan.

Hoppsan, något gick fel!

Något verkar ha gått fel. Vänligen kontrollera din information eller försök igen senare.
Undrar du något? Vi hjälper dig!
Logo

Cookieinställningar för www.batteripoolen.se

Cookies är små filer som sparas på din dator eller på vår server för att förbättra din upplevelse här på sajten. Så för att kunna analysera trafik, hantera inloggningsuppgifter, erbjuda dig personlig information och för att grundläggande funktionalitet ska fungera på bästa sätt behöver vi därför använda av oss dessa.

 

Men oroa dig inte, din data är helt säker hos oss och vi säljer självklart inte vidare information om dig till någon annan.

Nödvändiga cookies

Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. De används vanligtvis endast som svar på åtgärder som du har gjort i anslutning till en tjänstebegäran, till exempel när du ställer in personliga preferenser, loggar in eller fyller i ett formulär.

Analys och mätning

Dessa cookies tillåter oss att räkna antal besök och trafikkällor så att vi kan mäta och förbättra vår webbplatsprestanda. De hjälper oss att veta vilka sidor som är mer eller mindre populära och hur besökare navigerar runt på webbplatsen. Informationen som dessa cookies samlar in är aggregerad och därför helt anonym. Om du inte tillåter dessa cookies vet vi inte när du har besökt vår webbplats.

Marknadsföring

Dessa cookies kan läggas till av våra partners. De kan använda dem för att skapa en profil av dig, baserad på dina intressen, för att visa dig mer relevant information. De sparar ingen personlig information – endast information om din webbläsare och enhet. Om du inte godkänner dessa cookies, kommer du att få en mer allmän och mindre anpassad användarupplevelse.

Batteripoolen sortiment

Välkommen till Batteripoolen AB!

Batteripoolen AB är en nordisk distributör av kvalitetsbatterier, solenergiprodukter och tillbehör.  Vi förser ert företag med allt från stationära och traktionära batterier till start- & förbrukningsbatterier.

Via denna sida levererar vi endast till registrerade företag, så är du privatperson så hänvisar vi dig istället till vår konsumentsida eller någon av våra återförsäljare.